vrijdag 23 mei 2014

Dagje Emmen

Gisteren ben ik op pad geweest naar Emmen, en het was een lange dag. Maar ik ben wel goed geslaagd! Ik ben uiteindelijk eerst naar kringloop de Wissel gegaan, maar deze kon ik helemaal niet vinden. Erg vreemd. Na enige tijd verdwalen en rondrijden ben ik maar verder gegaan naar het tweede adres op mijn lijstje.

Het tweede adres was de kledingbeurs van het leger des Heils aan de Van Schaikweg 44. Dit is een leuke, nette winkel. Niet heel groot, maar ik weet eigenlijk niet hoe groot deze winkels normaal zijn. Het personeel was zeer vriendelijk en de prijzen laag. Ik heb hier flink geneusd en ben ook geslaagd! Ik heb zelfs flink uitgepakt, ik kocht het volgende:

2 nette zwarte broeken € 2,50/ps
1 nette zwarte spijkerbroek € 2,50
1 zomerjasje (soort blazer) € 3,50
1 topje met korte mouwen € 1,50
1 zwierig zomer rokje € 2,50
Ik was in totaal € 15,- kwijt. De kleding ziet er als nieuw uit, en de broeken passen perfect! Dus ik ben heel tevreden. Voorlopig kan ik weer netjes voor de dag komen!

Daarna heb ik het kringlopen maar opgegeven. Ik moest nog langs een winkel (voor garantie) en daarna heb ik nog gezocht naar de a.ction. Ook deze winkel kon ik niet vinden, ondanks dat ik het adres vooraf opgezocht had. Maar omdat het zo warm was, en mijn auto op een betaalde plek stond heb ik het maar opgegeven.

Als laatste ben ik nog naar de AH gegaan. Ik heb daar wat biologisch vlees uit de aanbieding ingeslagen. Ik had een koelbox mee (met koelelementen) en ik heb ter plekke ook nog wat biologische diepvries spinazie en boerenkool meegenomen als koelelement. Ik kocht 4 pakjes biologisch rundergehakt van 400gr. en ook 4 pakjes biologische hamburgers. Daarnaast nog 3 pakjes biologische rundvlees chipolataworstjes, waarvan 2 met 35% korting. Daarnaast dus nog 2 pakken boerenkool en spinazie en wat andere kleine dingen. In totaal was ik € 37,71 kwijt. Maar omdat ik nu flink wat (biologisch) vlees in voorraad heb, zal dit in de komende weken wel weer schelen.

Al met al was het een lange dag, met veel rondrijden en warm weer. Ik was het ook behoorlijk zat toen ik thuis kwam! Maar gelukkig zit het er weer op, en heb ik alles wat ik nodig had. Vandaag heb ik ook weer een drukke dag, maar ik blijf wel lekker thuis. Ik ga zo lekker alles opruimen, poetsen en ook nog brood bakken. Dan hebben we voor het weekend weer een lekker schoon huis!

13 opmerkingen:

  1. Fijn dat je uiteindelijk toch nog goed geslaagd bent,.
    Dat is een koopje hoor 15 euro voor al die spullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Maia,
    even een vraag aan jou: waar in Duitsland koop jij de amandelmeel en klopt het dat dit slechts in zakjes van 2 ons te koop is ?
    het zou fijn zijn als je mij kunt helpen hiermee.
    groet, Nicol.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien ben je in de war, ik heb nog nooit amandelmeel gekocht. Ik kan wel eens opletten als ik in een grote supermarkt ben, wie weet kan ik je later nog informeren.

      Verwijderen
    2. ohhh, sorry dan maar; ik ga verder op zoek.
      groet, Nicol.

      Verwijderen
  3. Het klinkt alsof je super geslaagd bent: zowel met je kleding als met je boodschappen.
    Fijn dat die dag je zoveel heeft gebracht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor 15 euro zoveel kleding is een super koop!
    Was er niemand in de buurt om de weg te vragen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blijkbaar lopen er veel touristen in Emmen, de mensen die ik het vroeg kenden de weg niet. Ik heb het ook na 10 minuten opgegeven omdat ik moe was en het was zo warm.

      Verwijderen
  5. De a.ction zit in hetzelfde pand als de mediamarkt (bij de bibliotheek) aan het noorderplein. De a.ction is onlangs verhuisd, dus wellicht had je het oude adres?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou kunnen, maar ik had het adres op de website van a.ction zelf afgehaald. Erg slordig als dat een oud adres was.

      Verwijderen
    2. Ze zijn twee weken geleden verhuisd dus dan zou het wel al bijgewerkt moeten zijn. Maar als je niet bekend bent is het ook lastig zoeken (het is totaal de andere kant van het centrum dan de appie). In een woonwijk van Emmen zit trouwens nog een act-ion waar het vrij parkeren is (landschapslaan) en in Klazienaveen (langestraat) en Ter apel (De Kruier 1) zit er ook een.

      Verwijderen
  6. Hoi, Appie mag dan biologisch vlees verkopen, maar heb je gezien wat er verder allemaal in zit? Zelfs in het gehakt zit dextrose, groet Dirkje

    BeantwoordenVerwijderen