donderdag 1 mei 2014

Het gaat weer over de tuin...

Het lijkt wel alsof het een tuinier blog is hier, maar toch nog een blogje over de tuin. Het is ook wel een van de dingen in mijn leven waar ik het meest van geniet momenteel. Hoe leuk en bijzonder is het om alles op te zien komen, super!


Ik heb enige tijd terug wat voer-erwten van de kippen in de grond gedrukt, dit om de jonge scheuten te eten. Ze komen al mooi op! Ik ga binnenkort nog een paar bakken maken, zodat ik dit lekkers met de kippen kan delen.



Ook in de (recent aangelegde) rotstuin komt wat op, in verschillende vakken zie ik al kleine groente plantjes opkomen. Ik hoop dat hier deze zomer mooie groene bossen met kruiden staan! Ik heb in het verleden wat slechte ervaringen gehad met het opkweken van kruiden vanuit zaad, maar waarschijnlijk is dat na deze zomer helemaal over.


Langs het kippenhok heb ik kapucijners gezaaid, zodat zij daarlangs omhoog kunnen groeien en het mooi groen maken. Ook deze plantjes komen al mooi op. Hopelijk gaat het er heel leuk uitzien deze zomer, het zijn blauwschokkers dus met paarse bloemen.


In de moestuinbedden komen ook al verschillende dingen op zoals snijbiet en spinazie. Ook de uien zijn goed aangeslagen te zijn, er komt een mooie rij groene sprieten uit de stro steken.


Wat ik ook heel erg leuk vind zijn de aardperen, ik heb ze in januari in de grond gestopt en ze komen nu mooi op. Je ziet ze enthousiast boven de grond uit komen. Natuurlijk zit er ook wat (of eigenlijk veel) onkruid tussen, maar dat vind ik niet zo'n probleem. Ik verwacht dat de aardperen straks genoeg woekeren om de rest te overheersten. Ik kan niet wachten om deze planten over een maand of zo te zien, ben heel benieuwd hoe ze er dan uitzien!

Als het even kan maak ik elke dag wel een rondje door de tuin, ik geniet zo van alles wat ik zie. Alles groeit, bloeit en leeft. Het is zo gewoon, maar ook zo bijzonder! Dit zijn vast niet de laatste foto's van de tuin en de planten :)

7 opmerkingen:

  1. Logisch dat de tuin vaak aan bod komt in deze tijd van het jaar. Je tuin past ook helemaal in het thema van je blog en is een belangrijk onderdeel op weg naar zelfvoorziening.
    Gaat het nog een beetje op je werk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt helemaal gelijk!
      Het gaat redelijk, het is erg zwaar om vol te houden maar ik doe mijn best om rustig aan te doen en goed voor mijzelf te zorgen.

      Verwijderen
  2. Dat ziet er allemaal veelbelovend uit.
    Het is echt genieten als je ziet dat de moestuin langzaamaan tot leven komt en je je toekomstige maaltijden ziet groeien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er goed uit.
    Superleuk hè? Dat alles de grond uit schiet. Hier gaat het al net zo.
    Ik geniet ook van alles wat opkomt. En elke dag zie ik het verschil met de dag ervoor.
    Groet, Christina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het echt super om te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen