maandag 26 mei 2014

Het tweede sollicitatiegesprek

Vanmorgen had ik mijn tweede sollicitatiegesprek voor de leuke functie in de buurt. Ik moet zeggen dat ik inmiddels toch redelijk nerveus geworden was. Ik was zo zenuwachtig dat ik gewoon mijn sollicitatiemap met mijn cv e.d. thuis had laten liggen, dus dat begon niet helemaal lekker.

Ik had een kwartier eerder afgesproken met de vrouw van het uitzendbureau, zo kon zij mij nog even wat dingen laten zien en vertellen over het bedrijf. Het gesprek zelf was met meerdere mensen erbij, in totaal waren er vier mensen van het bedrijf aanwezig. Ik had nog niet eerder een sollicitatiegesprek met zoveel mensen er bij.

Volgens mij ging het wel goed. Ik heb goed op mijn houding en uitstraling gelet, en geprobeerd iedereen regelmatig goed aan te kijken. Het voelt wel een beetje raar om jezelf voor te stellen voor meerdere mensen, het lijkt een beetje op een presentatie op die manier. Maar ik heb mijn best gedaan om mijzelf te blijven, en mij niet druk te maken.

Ik ben tevreden over het verloop, en ik denk niet dat ik het beter had kunnen doen. Het is nu toch echt afwachten. Ik weet dat zij deze positie graag op korte termijn willen vervullen omdat hij al lang open staat, dus waarschijnlijk zullen ze niet lang wachten met de uitslag. Afwachten dus!

9 opmerkingen: