woensdag 14 mei 2014

Een band scheppen

Deze week heb ik vroege dienst, en dat betekend dat ik lekker vroeg thuis ben. Dat betekend ook dat ik wat meer tijd met de kippen door kan brengen, en dat is ook precies wat ik gedaan heb. Ik heb de kippen de laatste dagen 's middags een uurtje vrij rond laten lopen. Wel zonder kuiken want hij komt niet helemaal goed mee, en ik wil hem graag heel houden.

Het kuiken is een stuk rustiger als papa, mama en de tantes weg zijn. Zo rustig, dat als ik hem gepakt heb hij helemaal niet bang lijkt. En dus hebben het kuiken en ik de laatste dagen wat 1 op 1 tijd gehad, om een band te scheppen. Ik zou het namelijk fijn vinden als mijn kippen niet allemaal in paniek weg proberen te komen als ik eraan kom, niet dat het zo erg is nu. Maar als ik ze wil bekijken of verzorgen kan ik ze niet oppakken zonder dat er paniek in de tent is, en daarom wil ik bij de kleine vroeg beginnen.

Hij groeit verder heel goed, wij weten nog steeds niet of het een mannetje of een vrouwtje is. Voorlopig is het gewoon nog een kuiken, en hij is echt enorm schattig! Wat een lief klein ding zeg! Ik hoop echt dat ik hem goed hand-tam krijg.

Lekker op schoot zitten

Even poetsen...

Binnen even poseren voor de foto :)

20 opmerkingen:

  1. Ik krijg er honger van als de kuiken zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik denk dat het een hennetje is, haar kammetje is nog zo klein! gr madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, wat lief!!
    Groetjes, Christina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop,dat je ze tam krijgt. Mijn vriendinnetje van vroeger wandelde met een kip aan een touwtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat 'n leuk kuiken! Zou inderdaad wel een hennetje kunnen zijn omdat er nog geen kam te bespeuren is!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooo, op deze manier is deze kip/haan zo handtam... ik zie het bij de kippen van de buren: de kinderren sjouwen regelmatig met kippen onder hun arm en die geven geen krimp

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop het heel erg, het kuikentje is wel steeds makker. Hoewel ze nog steeds niet uit zichzelf naar mij toe komt.

      Verwijderen
  7. kippen zijn intelligente dieren die heel aaibaar kunnen zijn en met wie je een band kan krijgen.al een naam gegeven? neem aan dat ze niet niet om op te eten is (niet op je bord teminste:)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ons vorig kuiken was ook handtam heeft helaas de strenge winter toen niet overleefd. Dochter praat elke week nog wel over haar. Heb het vermoeden dat ik een kip weer tegen broeds aan heb, ben van de week al een paar keer bij t nest gekomen dat ze erop zat. Zodra ik t zeker weet maak ik een apart onderkomen voor haar en leg ik er eitjes onder...lastige is alleen dat we niet alle kippen kunnen houden en je dus inderdaad niet vtv weet of je een haan of hen aan t vertroetelen bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lief kipje! Ik denk ook een hennetje. Nog even en ze loopt de hele dag achter je aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, 't is een hennetje hoor! Ben er zeker van. Denk ik dan toch.... :-) Maar zonder gekheid, je ziet inderdaad nog niets van een kammetje, dus....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik krijg steeds meer hoop van al jullie reacties, ik weet het ook bijna zeker ;)

      Verwijderen
  11. Wat lief dat kuikentje :) Zo te zien kunnen jullie het al prima vinden samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk dat hij al mak en tam begint te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De onze zijn ook niet echt bang, integendeel. Ik krijg ze niet weg geduwd :) eens ze weten wie het eten brengt is er geen houden aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, leuk! Ik zie het helemaal voor mij.
      Ik denk dat onze zo schrikkerig zijn omdat het krielkipjes zijn, ze zijn wat meer gesteld op hun vrijheid dan 'gewone' kippen.

      Verwijderen