zaterdag 10 mei 2014

Het sollicitatiegesprek

Gisteren heb ik mijn sollicitatiegesprek gehad, en het was uiteindelijk zo'n lange en drukke dag dat ik er niet aan toe ben gekomen om verslag uit te brengen.
Dus bij deze, een dagje verlaat.

Ik moest flink op tijd op staan, omdat het uitzendbureau op een uur rijden hier vandaan zat, en ik was blij dat ik mijn kleding van tevoren al had uitgezocht. Ik was goed voorbereid en kwam ook netjes ongeveer tien minuten te vroeg aan bij de afspraak, mede dankzij de luxe van het navigatiesysteem.

De vrouw waarmee ik een afspraak had was erg aardig, en ongeveer van mijn leeftijd. Wij hebben uitgebreid gesproken over wat ik hiervoor gedaan heb, en welke taken bij mijn functie hoorden. Het bleek erg overeen te komen met de openstaande functie. Toen zij vroeg of ik de Engelse taal beheerste gaf ik haar antwoord in het Engels, en daar heb ik blijkbaar punten mee gescoord. Zij gaf aan dat het goed was dat ik niet timide was en dat ik uit mijzelf daarmee kwam.

Uiteindelijk heb ik iets meer dan een uur daar gezeten, en het was heel positief. Zij gaf zelf aan dat zij mij heel erg passend vind voor de functie, niet alleen door mijn werkervaring maar ook door mijn energie. Zij heeft een profiel gemaakt en zou mij gelijk diezelfde dag nog voorstellen aan de werkgever. Ik kan hier volgende week bericht over verwachten, spannend dus!

Het lijkt mij zelf ook een hele leuke functie, het is erg vergelijkbaar met wat ik voorheen gedaan heb. Daarnaast is het in dezelfde plaats als waar vriend zijn werk binnenkort heen verhuisd, dus dan zouden we samen naar het werk kunnen rijden. Het is met de auto nog geen half uurtje rijden, en dat is wat mij betreft een zeer acceptabele reistijd. Ik ben echt wel heel erg in spanning nu, het zou zo leuk zijn!

12 opmerkingen:

  1. Zo te lezen heb je een heel leuk sollicitatiegesprek gehad. Binnenkort heb je een betere baan. Ik gun het je van harte :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik duim voor je, het klinkt ieder geval heel positief.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klink positief. Ik blijf nog even doorgaan met duimen voor je.
    Groetjes, Christina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat klinkt geweldig en samen reizen is ook heel fijn natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat klinkt veelbelovend! Nu maar hopen dat er niet meer van dergelijke sollicitanten waren, zodat jij als allerbeste uit de bus komt! En mocht je het niet worden, dan komt er binnenkort waarschijnlijk wel weer zoiets op je pad. Maar deze baan zou door de combinatie met het werk van je aanstaande (wanneer was het ook al weer?) echtgenoot ideaal zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker, het zou echt ideaal zijn! Wij gaan over iets minder dan twee maanden trouwen :)

      Verwijderen
  6. Klinkt goed.
    Bij sommige bloggers vind je het bijna jammer om op vakantie gegaan en geen internet te hebben, mis je de updates!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik kan het mij goed indenken.
      Gelukkig kan je bij terugkomst weer lekker bij lezen :)

      Verwijderen