dinsdag 6 mei 2014

Nog meer goed nieuws!

Het kan bijna niet op momenteel, wij hebben nog meer goed nieuws gekregen. Vriend heeft inmiddels met terugwerkende kracht een WW uitkering toegewezen gekregen. Dit betekend dat wij een redelijk bedrag bijgeschreven gekregen hebben over de periode januari tot april, en dat is heel fijn!

Wij hadden inmiddels bijna al ons spaargeld opgemaakt, omdat wij vanaf januari tot eind maart geheel zonder inkomen geleefd hebben. En ik moet zeggen dat ik mij op dat punt behoorlijk zorgen begon te maken! Wij hebben er bewust voor gekozen om er niet van uit te gaan dat vriend de uitkering zou krijgen zodat het alleen maar mee kon vallen, en het voelt nu ook echt als een meevaller.

Wij hebben nu het idee om met dit geld onze familielening in een keer af te lossen, dit zal ons dan uiteindelijk € 150,- in de maand schelen. En daarnaast hebben wij dan geen andere schulden meer dan de hypotheek. Wij moeten er nog even over nadenken, maar het klink wel heel aantrekkelijk. Leuk dus!

22 opmerkingen:

  1. Pfew... moet lekker zijn!

    Misschien ook een buffertje achter de hand houden voor onvoorziene uitgaven...?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben op dit moment nog wat spaargeld, niet heel veel maar wel wat. Bovendien gaan wij vanaf nu maandelijks overhouden en kunnen wij het spaargeld weer aanvullen. Dus ik denk dat het wel goed zit wat dat betreft.

      Verwijderen
  2. Ik zou idd de familielening aflossen, zij blij en jij een goed gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk! Tuurlijk had je vriend er recht op en heeft nu recht gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn zeg! En alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd. Gelukkig hadden jullie spaargeld. Als je nu aflost aan de familielening heb je voortaan 150 euro minder kosten. Kunnen jullie rondkomen van de WW uitkering? Dan zou ik kiezen voor vrij zijn van de familielening. Heerlijk gevoel is dat,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! De WW uitkering is inmiddels achterhaald, omdat wij sinds kort beide werk hebben. Wij kunnen inderdaad prima rond komen van wat wij verdienen, dus vandaar dat wij ook overwegen de lening af te lossen. De maandelijkse kostenpost van € 150,- die wegvalt scheelt daarna ook flink natuurlijk.

      Verwijderen
  6. Oh wat heerlijk! Dat zal zeker een vrij gevoel geven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He tis je/jullie zo van harte gegund ook een periode van mooie en fijne berichten en meevallers te hebben.
    Geniet ervan,

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh, wat heerlijk, zulk nieuws! als ik in jullie plek was zou ik inderdaad de familielening aflossen. hoe minder schulden hoe beter. en hoe meer gevoel van vrijheid je hebt. zeker als jullie daarna weer extra kunnen sparen/buffer opbouwen met de 150 euro per maand die vrijkomt hierdoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo denken wij er ook over, het is ook heel gevoelsmatig. En het is natuurlijk fijn om de familie gelijk af te betalen.

      Verwijderen
  9. oh dat is nog eens een hele fijne meevaller :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Meidie wat heerlijk. Ik ben zo blij voor jullie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig dat jullie eindelijk eens in een positieve flow zitten.
    Het is jullie zo gegund!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heerlijk voor jullie!
    En wat zal het een fijn gevoel zijn als je de familielening hebt afgelost en 150 euro minder aan maandlasten hebt.
    Groetjes, Christina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb de afgelopen dagen heel je blog doorgelezen. Wat hebben jullie een prachtige droom, ik bewonder jullie durf en doorzettingsvermogen.... En wat durf je daar op jullie eigen manier ver in te gaan! Ik ga je volgen.... Om van je te leren en ook gewoon omdat ik benieuwd ben hoe jullie avontuur verder gaat!
    Ik heb nog een tip voor je. Ik heb ergens op een ander blog gelezen van een dame die uitwisbaar maandverband gebruikte. Aangezien jij ook al je toiletpapier hebt vervangen.... Dacht ik dat je dit misschien ook wel iets zou vinden... De blog waarop ik 't las weet ik niet meer, maar als je op 't wereld wijde web gaat zoeken kom je vast een eind!
    Liefs Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je lieve reactie! En leuk dat je mee denkt, ik gebruik zelfs ook al zoiets. Ik gebruik namelijk een menstruatie cup, dat is een soort van tampon die je kan hergebruiken. Anders zou ik zeker voor wasbaar maandverband gaan ;)

      Verwijderen
    2. Oh ja die cup ben ik ergens al lezend bij je tegen gekomen, maar weer vergeten ;)
      Las net je andere blogje! Succes!

      Verwijderen