donderdag 25 september 2014

Nog een kleine meevaller

Ik had in mijn portemonnee nog een ov-chipkaart zitten, ooit aangevraagd toen ik nog (in Nederland) in de buurt van mijn werk woonde. Meestal fietste ik, maar af en toe maakte ik gebruik van trein of bus. Ik had toen ook geen rijbewijs.

Sinds de zomer van 2012 heb ik inmiddels mijn rijbewijs, en mijn werk was toen 100 km verderop verhuisd. Ineens was fietsen en openbaar vervoer eigenlijk geen optie meer. De laatste keer dat ik mijn ov-chipkaart gebruikte was in januari 2013, en dat terwijl er nog wel geld op stond. Zonde!

Een tijdje dacht ik dat het nog wel nuttig was om te houden ook al wonen wij nu in Duitsland, maar de praktijk wijst nu uit dat wij er toch geen gebruik van maken. Dus inmiddels heb ik besloten dat ik hem op ga zeggen zodat ik mijn geld terug krijg. Ik zocht online het formulier op en begon in te vullen.

Helaas bleek dat ik mijn adres in moest vullen. Ik ging er van uit dat het om het adres gaat dat aan de kaart gekoppeld, maar ik kon mij niet herinneren welke ik ingevuld had. Het briefje met mijn inloggegevens voor de website was ik ook al kwijt, dus inloggen lukte niet zomaar. Ik probeerde het maar via de optie ‘gebruikersnaam vergeten’ om zo achter mijn inloggegevens te komen, helaas moest ik daar mijn postcode invullen. Grrrr.

Na lang proberen, mijn oude adres met ex, adres van mijn ouders huis, adres van mijn oude appartement, adres van Maartens oude appartement was ik het zat. Ik legde het maar weer weg, ik kon er niet opkomen. En gisteren bedacht ik mij ineens, dat ik mijn oude postcode en die van Maarten altijd door elkaar haalde. Ik probeerde het nog een keer en.... voilla! Eindelijk! Dus ik kon inloggen, mijn adres controleren en het formulier invullen. Binnenkort ben ik in Nederland en dan gooi ik de brief op de bus, na verwerking verwacht ik dan ongeveer € 20,- tot € 25,- terug te krijgen. Toch een leuke meevaller.

4 opmerkingen:

  1. Kijk dat zijn nog eens leuke meevallers :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, dat is lekker zeg! Grappig dat je er toch nog achter bent gekomen, vooral omdat het (tenminste, dat begrijp ik er dan uit) eigenlijk nog een niet-bestaande combinatie was ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb dat ook weleens gehad als student, verschillende postcodes in mijn hoofd van verschillende adressen waar ik woonde/had gewoond/ouders etc. en dan is het lastig te achterhalen wat het dan was. Fijn dat jij het voor elkaar kreeg en hopelijk krijg je het snel weer op je rekening.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was het inderdaad precies, ik ben ook echt blij dat ik er achter gekomen ben :)

      Verwijderen