zondag 12 oktober 2014

Echt weekend

Gisteren hebben wij een heerlijke dag gehad samen. Wij hadden eigenlijk niks gepland behalve een paar kleine huishoudelijke klusjes, en hebben lekker in en rond het huis 'gehangen' wat kleine klusjes gedaan en vooral genoten van alles.


Wat ik erg leuk vond is dat we eindelijk tijd hadden om samen even door de tuin te gaan en te kijken wat er nog stond. Dat resulteerde gelijk in wat herfstoogst van patisson en pastinaak, ik vond zelfs nog gele courgettes in de tuin. Het logische gevolg hiervan was dat het weekmenu omgegooid werd, ik besloot wat biologisch rundergehakt uit de vriezer te halen en de patisson daarmee te vullen. De pastinaak ging in de (geplande) groentesoep die wij vanavond eten, hmmm.


Helaas bleek wel dat de flespompoenen nóg niet geoogst kunnen worden, en dat ik toch echt (ongeduldig) verder zal moeten wachten tot ze uitgerijpt zijn. Voorlopig ziet het er naar uit dat er zeker 20 stuks liggen te wachten op ons! Wat een weelde toch!


De poes was ondertussen ook goed zelfvoorzienend bezig, zij genoot samen met haar kitten van een stukje vers gevangen duif. Ze kregen hem niet een in een keer op, dus werd het restje verstopt onder wat herfstblad (denk dode duif met paar blaadjes erop) zodat ze later nog wat hadden. Nadat we de was in het herfstzonnetje opgehangen zijn wij gezellig bij de buren langs gegaan. Hier hebben wij bijgekletst onder het genot van versgebakken lekkers en echte ostfriese Bünting thee. Wij hebben het echt getroffen met onze buren, het zijn zulke lieve en hartelijke mensen!


Eenmaal weer thuis ben ik aan het koken geslagen zodat wij uiteindelijk hebben gesmuld van onze patisson, ik kijk nu al uit naar het kliekje vanmiddag! De avond hebben wij achter de pc doorgebracht, waar wij samen met onze vrienden online spelletjes speelden. En ook vandaag doen wij ook heerlijk rustig aan, lekker niksen en echt bijkomen. Zo is het weekend bedoeld! En na het harde werken van de afgelopen tijd kunnen wij de rust ook echt goed gebruiken!

7 opmerkingen:

  1. Heerlijk hé, eten uit eigen tuin. Ik oogst nog steeds gele en groen courgettes, flespompoenen laat ik binnen afrijpen evenals de tomaten, pepers en paprika's. Zelfs de spercieboonplanten geven nog genoeg voor een maaltijd, zo af-en-toe 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, dat ziet er bijzonder uit! Lekker hoor, zo uit eigen tuin :) Ik had dit jaar niet echt wat aan de moestuin gedaan, dus ook geen oogst. Maar ik geniet wel van de seizoensgroenten uit de winkel dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede buren zijn belangrijk. Zeker als je in het buitenland woont.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. kun je de schil ook opeten? En wat leuk dat jullie het zo fijn hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, zo'n weekend, hè?
    Hier genieten we vanavond van de laatste courgette uit eigen tuin. We hebben ook nog worteltjes en bietjes staan, die komende week op het menu kunnen. Wat een rijkdom!

    BeantwoordenVerwijderen