donderdag 23 oktober 2014

Thee meevaller

Eerder schreef ik over de thee die ik in de afprijzingen bak vond, ik betaalde toen  € 1,29 voor 150 gram losse Earl Grey thee. Heerlijke thee waar ik in de afgelopen weken al veel van genoten heb! De thee kostte oorspronkelijk € 1,99 wat ik veel te duur vond, dus ik was blij met de afprijzing.

Nu is het zo bij de aldi dat zulke dingen maar tijdelijk in het assortiment zitten, en op een gegeven moment vind 'de winkel' de producten in de weg liggen en prijzen ze ze verder af. Ik zat al tijden te wachten of dat nog met de thee ging gebeuren.

Gisteren bij het boodschappen doen viel ik met mijn neus in de boter! Ik vond diezelfde pakjes thee inmiddels afgeprijsd tot € 0,50 per pakje, ik besloot gelijk 6 pakjes mee te nemen. Super zeg, daar heb ik wel voor jaren genoeg aan. De thee zelf is volgens de verpakking zeker nog houdbaar tot mei 2016, en ik denk dat het vast nog wel een jaar langer houd. Voorlopig staan de pakjes in mijn voorraadkast en kan ik nog lang mijn favoriete thee drinken.

10 opmerkingen:

  1. Oh dat is een mooie meevaller, thee kan inderdaad wel langer al word de aroma wel minder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mij ervaring met thee 'over datum' is dat in geval er geen smaakjes zijn toegevoegd het tot 6 jaar geen verschil maakt, daarna wordt het iets muffig. dat hebben we hier opgelost met een blaadje citroenmelisse. niet dat we zoveel kopen en dan oud laten worden, maar we kregen dit en ik vond het jammer om zomaar weg te gooien. vr gr mamavan8

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn leuke koopjes. Zo vond ik onze koffie voor de helft van de prijs. Ik had gewoon nog meer moeten meenemen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik stond ook erg te twijfelen over hoeveel ik mee zou nemen. Ik had er eerst 5, maar heb toch snel nog een 6e meegenomen.

      Verwijderen
  4. ik koop/drink thee omdat ik het lekker vind, niet omdat het goedkoop is. En smaakjes'thee' brrrrr.
    Voor 250 gr gun powder (losse groene thee) bij de natuurvoedingswinkel betaal ik 5 euro.
    Maar gelukkig: smaken verschillen.
    Groet,
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Komt een beetje bits over.. ze heeft a eerder geschreven dat ze die thee lekker vindt en nu is ie ook eens heel goedkoop... jij koopt niet een voorraadje gun powder als ie is afgeprijsd?
      Lara

      Verwijderen
  5. Wat een mooie aanbieding. Groot gelijk dat je flink hebt ingeslagen. Ik houd niet van vruchtensmaakjes-thee, maar Earl Grey thee vind ik altijd erg lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik houd inderdaad ook niet van vruchten (en andere) smaakjes thee, maar zwarte thee, Earl Grey en Ceylon vind ik meestal wel lekker. Vaak maak ik ook zelf muntthee.

      Ik gebruik wel eigenlijk altijd losse thee, ik vind de kwaliteit ervan veel beter. Deze thee was oorspronkelijk € 1,99 per 150 gram, dat vind ik best aan de prijs. Dus nu het in de aanbieding is neem ik het mee, zeker omdat ik weet dat het lekkere thee is. Niet zo vreemd lijkt mij :)

      Verwijderen
  6. Groot gelijk dat je flink inslaat als de prijs zo laag is.
    Zo drink je een hele tijd je lievelingsthee voor een superprijsje!

    BeantwoordenVerwijderen