zondag 9 november 2014

Boodschappen & Menu Week 46


De aankomende week maak ik het mijzelf makkelijk wat koken betreft, wij hebben weer een drukke week dus ik eet gewoon elke keer twee dagen hetzelfde. Dit scheelt niet alleen tijd met koken maar ook tijd met het bedenken van het menu, omdat ik nu maar drie maaltijden hoefde te verzinnen. De wraps waren nog een kliekje van de dag ervoor, dus daar hoefde ik niets voor te halen. Hieronder vind je de boodschappenlijst voor de aankomende week inclusief de bedragen.


Waar ik enorm van baalde was dat er bij de supermarkt geen sla meer was toen ik daar aankwam, ik heb een duur struikje radicchio meegenomen en dat is ook gelijk het enigste. Ik heb besloten het er maar mee te doen, en eventueel een rauwkostsalade zonder sla te maken.

Verder heb ik veel fruit gehaald, ongeveer 10 kilo maar dat gaat ook echt wel op in een week hier. Ook koos ik er voor om ovenfriet, loempia's en linzensoep mee te nemen voor als wij een keer een luie dag hebben, dan weet ik zeker dat wij niet langs de snackbar gaan en dat scheelt uiteindelijk weer geld. De afbak pistoletjes vinden wij erg lekker in het weekend, gezellig samen ontbijten in bed. En verder natuurlijk wat bonen e.d. voor de voorraad. Ik ben weer tevreden over de hoogte van mijn uitgaven en de voorraadkast zit weer lekker vol met (voornamelijk) gezonde boodschappen.

23 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit, zowel je menu as wat je gekocht hebt voor komende week.
    Wij eten ook steeds meer fruit en groente, tussendoor soms 'n klein handje noten/pitten
    en wat fruit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben blij dat ik niet bij jullie hoef te eten, het lijkt me ook wel erg eenzijdig.
    Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een zure reactie Adriana, volgens mij kookt ze heellekker. 2 keer hetzelfde is heus geen ramp. 100 jaar geleden was het zowat elke dag alleen aardappels

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bedoel het helemaal niet zuur hoor! want ik ben de vrolijkheid zelve, we leven in 2014 en niet in 1914, eten en koken is voor mij emotie, lekker eten met mijn familie, in mijn grote keuken en zeker niet elke dag knollen! Kijk bijv. eens in de boeken van Yotam Ottolengi, Janneke Vreugdenhil, Yvette van Boven, zo bedoel ik het.

      Verwijderen
    2. Zolang het eten lekker is vind ik het geen probleem om twee avonden hetzelfde te eten. Ik eet 's middags ook nog een warme maaltijd en krijg zo genoeg variatie binnen :)

      Verwijderen
    3. Krijg je warm eten op je werk?

      Verwijderen
    4. Nee, dat neem ik mee van huis. Niet altijd warm, soms ook koud. Dingen als wraps en sla, lekkere groente en bonen in saus met sla, maaltijdsalade met pasta en bonen. Steeds wat anders.

      Verwijderen
  4. Het viel me juist op dat je nu wat ruimer inkoopt, meer ruimte voor wat lekkers, isca Servie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie de boodschappenlijst niet staan maar krijg enkel een cirkel met een streep erdoor.....liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook ik zie je lijst niet, de rest van je foto's overigens ook niet.
    En ik moet op je homepagina op 'lees verder' klikken om het hele bericht te kunnen lezen, voor mij niet echt prettig (ik loop nog wel eens achter met lezen en op je homepagina kan ik dan in 1x doorlezen ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de berichten expres afgebroken omdat de voorpagina anders zo lang wordt, wat het lastiger maakt op door de pagina's te scrollen. Ik zal alleen lange berichten afbreken. Ik probeer dit een tijdje, als het echt niet bevalt dan verander ik het weer terug.

      Verwijderen
  7. ik kan de foto's ook niet zien : (

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geen idee wat je hebt gekocht want ik krijg ook een rond bord met streep.
    Ik zag dat je sla wilde kopen, op dit moment kun je nog volop jonge paardebloemblad oogsten en wilde postelein groeit momenteel ook volop in mijn tuin. Evenals de snijbiet en Nw. Zeelandse spinazie. Vooral de postelein is een topper, de enige voorwaarde is dat je niet spit of schoffelt, dan komt het vanzelf.
    Voordeel van een warm najaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuke tips, dank je! Ik zal eens kijken in de tuin.

      Verwijderen
    2. Ik zie nu je lijstjes, en heb dan ook meteen een vraag. Hoe maak je de tofu klaar voor de stamppot, ik heb nog steeds geen goede manier gevonden.
      De tofu koop ik trouwens bij de DM in Duitsland omdat het volgens mij de enige is die zonder koelkast bewaard kan worden. Die heb ik een tijd geleden afgeschaft.

      Verwijderen
    3. Gelukkig dat alles weer zichtbaar is!

      Ik marineer de tofu (in blokjes gesneden) in een mengsel van ketchup, ketjap en mosterd. En daarna bak ik ze in een koekenpan tot ze goudbruin zijn. Ik serveer ze naast de stamppot.

      Verwijderen
  9. Nou, ik zie nu ook niks meer, vanmorgen kon ik de lijstjes nog gewoon zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Erg vreemd, ik heb nu weer een instelling veranderd hopelijk is het opgelost.

      Verwijderen
  10. Ja, nu zie ik ze weer.. :-)

    BeantwoordenVerwijderen